pondělí 18. dubna 2016

Mydla z Marianky - Kastileské mydlo 100% olivové

Minule jsem vám slíbila recenzi na Kastilskē mydlo, které jsem měla možnost testovat díky velmi milé paní ze stránky Saporia. Na výbornē a svěží Okurkové mydlo z Mydlarny Erde jste si mohly přečíst recenzi Tu. Jak už jsem psala, je výborné a zjistila jsem, že mi na něj chodí i 7-mi letá dcera :D Tato recenze bude o Kastileském mydle, které je až neuvěřitelně multifunkční!

Kastilské mydlo 100% olivové - Mydla z Marianky



I toto mýdlo bylo krásně zabalené v papírovém obalu s názvem a se složením a převázané mašličkou. Jak můžete vidět, mýdlo je opravdu "celé olivovē" bez silic, vůní a přimíchání dalších olejů. I vůně je taková přírodní.



"Kastílske mydlo sa vyvinulo zo sýrskeho mydla Aleppo (do Európy priviezli sýrske mydlo križiaci), kde je základom olivový olej s primiešaním vavrínového oleja, ale pre nedostatok vavrínového oleja v tom čase v Európe, bolo mydlo vyrábané iba z olivového oleja. Kastílske mydlo vzniklo v Španielsku, kde bol dostatok olivových hájov a tým aj dostatok olivového oleja na výrobu tohoto mydla. V ostatnej časti Európy sa vyrábalo mydlo zo živočíšnych tukov. Veľmi rýchlo sa stalo kastílske mydlo obľúbeným v španielskej a francúzskej kráľovskej rodine."



Díky tomu, že mydlo je "čisté olivové" je vhodné na všechny problémy s kůží, například na lupénku, ekzém, alergie a jiné. Vhodné je i pro miminka a malé děti, což vyzkoušel i 10-měsíční Noelko s citlivou pletí, bez problémů! I na moji suchou pleť má výborné účinky. Pleť je hydratovaná a hebká. A i když mydlo nepění jako například "nepřírodní" mydla, nemá to vůbec žádný účinek na výsledek. 

Jak jsem se dočetla na stránce Saporia, mýdlo by mělo bý vhodné i na praní, což jsem samozřejmě musela vyzkoušet :D 


"Pre použitie v práčke (postup platí pre tuhé mydlá):

1. mydlo postrúhajte na jemnom strúhadle a pridajte k svojmu prášku na pranie.

2. alebo môžete úplne vynechať bežný prací prášok a vyrobiť si vlastný prostriedok na pranie:
K nastrúhanému mydlu pridajte cca 60-75% sódy na pranie (kúpite v bežných drogériach). Na biele prádlo pridajte asi 1/3 perkarbonátu sodného (účinkuje nad 60° C), čo je bieliaci prostriedok na báze aktívneho kyslíka. Je ekologický, počas prania sa rozkladá na sódu a peroxid, ktorý spôsobuje bielenie.  Ak chcete prať pri nižších teplotách pridajte k perkarbonátu ešte TAED (Tetraacethylendiamin), ktorý podporuje uvoľnenie peroxidu už pri nižších teplotách. Pridáva sa asi 5 % (50 g TAED na 1 kg perkarbonátu) . Umožňuje bieliť už pri 30 °C. Takto vyrobený prací prostriedok skladujte v dobre uzatvorenej nádobe. Dávkujte o polovicu menej ako bežného komerčného prostriedku - závisí od tvrdosti Vašej vody (pri stredne znečistenom prádle stačí na 5 kg prádla cca 3-4 PL tohoto prostriedku).

Namiesto aviváže môžete použiť biely vínny ocot, do ktorého ešte môžete pridať pár kvapiek obľúbeného esenciálneho oleja (cca 20 kvapiek na 1 dávku). "
Nepostupovala jsem podle návodu, ale i tak pradlo "opralo". Zkouška byla na dětském tričku, které jsem namočila do umyvadla a mydlem ho " pošouchala". Přeprala, vymáchala, vyždímala a vou a la tričko oprané ;)

Mydlo je ale vhodné i pro domácí miláčky, což otestoval i náš cavalier ;) 




  • pri šampónovaní sa vyhnite oblasti očí a uši
  • použite ako bežný šampón, dôkladne vymyte zo srsti


  • Samozřejmě jsem nepoužila jedno mýdlo i pro mě, syna i psa :D Pro psíka jsem kousek mýdla odřezala a pořádně ho namydlila, což na mokré srsti fungovalo dobře, opláchla a hotovo. I psík měl hygienu za sebou :D Bohužel jsem ho nestihla vyfotit...

    A nakonec to nejlepší! Mydlo lze použít i jako šampon na suché vlasy! Vlasy jsem namočila, stejně tak jako mydlo, a ....co teď? Mýdlo nefungovalo nebo jsem spíš nevěděla jak na to.  Ale už vím :D mydlo jsem zabalila do vlasů a mydlila a mydlila. Pěna nebyla jako z tekutého šamponu, ale vlasy byli umyté. Doporučuji umýt 2x. Dokonce byli hebké i bez použití kondicionéru nebo masky. Ale to bych nebyla já, abych nevyzkoušela vlasy umýt bez doporučovaného octového oplachu, což vám nedoporučuji. Na vlasech zůstane jakoby mastný povlak. Po použití octového oplachu byli vlasy hebké, lesklé a vypadali zdravější.

    "Pri prechode z komerčných šampónov, treba tuhý šampón použiť niekoľkokrát, kým príde k úplnému vymytiu chemických zbytkov z vlasov. Kyslý oplach po každom umytí vlasov mydlovým šampónom je nevyhnutnosťou !  Tuhý šampón dôkladne vymyte z vlasov,  následne vlasy a hlavuopláchnite kyským oplachom (stačí pomaly preliať vlasy).
    Kyslý oplach:
    0,5 l vlažnej vody
    1-2 polievkové lyžice octu (najvhodnejší je jalbčný, ale nie je to podmienkou), miesto octu môžete použiť citrónovú šťavu (vhodné pre blondínky)."

    Mydlo koupíte za 4,80€ za 100g.

    Jak vidíte mýdlo je opravdu multifunkční a pro mě výborný pomocník! Určitě doporučuji vyzkoušet!